Mitt studieår

Her finner du praktisk informasjon og viktige sjekkpunkter for din studiehverdag.

Semesterplan for bachelor og master

Klikk på bildene under for semesterplan høst- og vårsemester studieåret 2022/2023. Merk deg dato for obligatoriske prosjekter, studenten plikter å reservere hele prøveperioden i sin kalender inntil detaljert prøveplan foreligger. Det er vanlig med helge-, ettermiddags- og kveldsprøver.

Rammeplan for prosjektet, inkludert rammer for gruppeprøver, kunngjøres senest åtte uker før oppstart av prosjektperioden. Ved avvik plikter HBD å varsle studentene i god tid. Rammene kunngjøres i studentens timeplan i Asimut.

Detaljert prøveplan kunngjøres senest fire uker før oppstart av første prøve.

Stemmefordeling/oppsett skal kunngjøres senest fire uker før oppstart av første prøve.

 

 

Klikk på bildet for å åpne en PDF versjon.

Virker ikke lenken? Klikk her

 

Detaljert oversikt over eksamener publiseres i eksamensteam og ASIMUT iht.fristene:

  • 15.oktober: eksamensdatoer for høstsemester (eksamensteam)
  • 1. november: Individuelle eksamenstidspunkt for høstsemesteret kunngjøres (ASIMUT)
  • 15.desember: eksamensdatoer for våreksamen klasse/gruppe/PPU/MUSDID kunngjøres (eksamensteam)
  • 1.mars: Hovedinstrumenteksamener kunngjøres (eksamensteam)
  • 1. april: Individuelle eksamenstidspunkt for våreksamen klasse/gruppe/PPU/MUSDID kunngjøres (ASIMUT)

Mer info om vårens eksamensavvikling både faglig og administrativt vil du få av faglærer, i eksamensteamet og på e-post.

Tilrettelegging

Har du behov for tilrettelegging av studiehverdagen og/eller eksamen? Dersom du har en funksjonsnedsettelse eller sykdom som er til hinder i din studiehverdag og/eller gjennomføring av eksamen, ta kontakt med studieadministrasjonen. Vi vil hjelpe deg i å finne ulike tiltak som passer best for deg og din studiesituasjon.

 

Fravær og permisjon

All ordinær undervisning krever 80 % fremmøte dersom ikke annet er fastsatt i studie- og/eller emneplan.

HBD prosjekter forutsetter 100% deltakelse.

Viser til studieforskriften §13 for retningslinjer vedr. fravær og permisjoner.

 

Søknad om å få innvilget fravær/permisjon sendes til studiekonsulent Margrethe Marjavara.

Søknad blir behandlet i samråd med faglærer/seksjonsleder i det aktuelle emnet/prosjektet.

Hyller og oppbevaring

  • I kjelleren i Lyder Sagens gate 2 (LS2) finner du studenthyller. Disse brukes primært av lærere og orkesteransvarlig til oppgaver og noter.
  • Oppbevaringsskap: Ta kontakt med SUT vedr skap

Instrumentlager

  • Det finnes to instrumentrom på Høyskolen Barratt Due: Lyder Sagens gate 2 og Norabakken.
  • Nøkkel til instrumentlager bestilles hos Matti Heinonen. Depositum kr. 500,-

Barratt Due har en avtale med biblioteket på NMH som gir våre studenter fri adgang og utlånsmulighet for bøker, noter og tidsskrifter fra NMHs egne samlinger. Avtalen inkluderer bruk av lytte- og videorom men ikke PC- og grupperom.

Biblioteket ved NMH utsteder lånekort til BDM-studenter som viser studentbevis. BDM-studenten får tilgang til biblioteket ved framvisning av studentbevis til resepsjonen i 1. etasje.

BDM-studenter har tilgang på et kopikort i skranken på biblioteket og som utleveres på forespørsel fra studenten. Merk at studenten plikter å følge kopinors regler for kopiering.

Digital omvisning av NMH biblioteket, klikk her 

 

Åpningstider Biblioteket: 

Ordinære åpningstider:
Mandag – torsdag: kl. 08.45–19.00
fredag: kl. 08.45–18.00
lørdag: kl. 11.00–15.00

Biblioteket holder stengt alle offentlige høytids- og helligdager. Øvrige endringer i åpningstider i forbindelse med påske, sommer og jul vil publiseres på nettsiden.

Adresse og kontaktinformasjon:

Telefon: 23 36 70 34
Telefaks: 23 36 70 01
E-post: b@nmh.no
Besøksadresse: Slemdalsveien 11, 0369 Oslo

På huset har vi flere multifunksjonsskrivere tilgjengelig for ansatte, elever og studenter. I Lyder Sagens gate 2 står det en i førsteetasje og to i tredjeetasje. Du kan skrive/kopiere utskrift ved å logge inn med din personlige kode.

Førstegangsoppsett for studenter:

  1. Åpne din foretrukne nettleser (Chrome, Edge, Firefox)
  2.  Gå til følgende nettsted: https://bdm.eu.uniflowonline.com/
  3. Skriv inn din BDM-epostaddresse i feltet «E-post» og velg «Fortsett»
  4. Gå til din epost-innboks og finn eposten fra addresse noreply@bdm.eu.uniflowonline.com
  5. Trykk på lenken «Klikk her for å få tilgang til uniFLOW Online»
  6. Du vil nå få en pin-kode, pinkoden skal brukes av deg for å logge på skriveren når du skal
    hente dine utskrifter.

 

Veiledning for bruk av kopimaskin finner du ved å klikke her, og ved printerne i Lyder Sagens gate. Du kan også spørre resepsjonen for hjelp.

 

Studielån (Lånekassen)

Du som student er selv ansvarlig for å søke om stipend og lån. Søk via Lånekassens nettsider.

 

Første etasje av Norabakken er under restaureing. Vi ser frem til å innvie nye øvingslokaler i høst!  

Vi ber om forståelse for at det kan forekomme støy i den forbindelse. Gjør også oppmerksom på avvik på nett og lys den nærmeste tiden.

Administrasjonen er tilgjengelige for drop-in, ring oss eller send oss en epost!

Sted: 
Fasgtingsgate 4, se her for kart.

Åpningstider: 
Mandag-fredag 9-15

 

Administrasjonen: 

Bjørn Einar Halvorsen: Leder for Høyskolen

Kathrine Tornås: Undervisningsleder

Margrethe Marjavara: Studiekonsulent

Ansatte