Studiestart

Velkommen til studiestart ved Høyskolen Barratt Due!

Program for oppstartsuken

 

Klikk på bildet for større versjon

 

Velkommen til studiestart i uke 34. Uken vil bestå av informasjonsmøter, foredrag og aktiviteter i regi av Høyskolen Barratt Due og Studentutvalget (SUT). SUT arrangerer fadderuke ettermiddag/kveld, så hold av hele dagen! 

Oppstartsmøte for nye Bachelor og master studenter:
mandag 22.august kl.10:00
Kammersalen, Lyder Sagens gate 2.

Detaljert program for uken  klikk her

 

Oppstart for videreutdanning i musikkdidaktikk:
Fredag 26.august
S22, Lyder Sagens gate 2.

For mer informasjon, se mail fra programleder

 

Oppstart for Praktisk pedagogisk utdanning
Mandag 29.august
Kammersalen, Lyder Sagens gate 2.

For mer informasjon, se mail fra programleder

Sjekkliste for deg som ny student – se utfyllende informasjon i fanene under.

  • 1. september: frist for semesterregistrering og betaling av semesteravgift
  • 15. september: frist for betaling av studieavgift
  • Skaff deg adgangskort
  • Opprett FEIDE-konto
  • Last ned studentbevisappen
  • Aktiver din studentepost og Office365 bruker
  • Delta på fadderuke-arrangement
  • Hygg deg med studiestart og nyt studenttilværelsen!

Semesterregistrering

Hvert semester må du semesterregistrere deg og betale semesteravgift (SiO avgift) i Studenweb. Dette innebærer at du bekrefter din utdanningsplan for gjeldende semester og aktiverer din studentstatus.

Du mister studieretten dersom du ikke har betalt og semesterregistrert deg innen fristen.

  • Høstsemesteret åpner for registrering 22. juni, frist 1. september.
  • Vårsemesteret åpner for registrering 1. desember, frist 1. februar.

 

Slik semesterregistrerer du deg:

  • Start registreringen ved å logge inn på StudentWeb, klikk her
  • Logg inn ved bruk av FEIDE-konto, fødselsnummer og PIN-kode, eller ID-porten (en sikker innloggingsløsing med elektronisk ID fra MinID og BankID).
  • Kontroller at kontaktinformasjon er korrekt
  • Betal semesteravgift (SiO avgift), faktura finner du i fane «betalinger».

Utbetalingsvilkår Lånekassen:
Betalt semesteravgift og semesterregistrering er en forutsetning for å få utbetalt lån fra Lånekassen. For mer informasjon om utbetalingsvilkårene, logg inn på Dine sider.  

 

Studieavgift

Faktura for studieavgift vil bli sendt til din epost ved studiestart, frist for betaling er 15. september. Viser til de ulike studieprogrammene for mer informasjon

Adgangskortet gir deg tilgang til BDM bygninger og øvingsrom. Kortet brukes også for kopiering/utskrift fra BDM printere. 

Hvordan skaffe adgangskort?

Bilde til adgangskort tas i oppstartsuken, mer informasjon om dette gis på informasjonsmøte mandag 22. august.

Aktiverer din Feide-konto her: https://feide.barrattdue.no/feidepw/

  • Velg student og aktiver konto
  • Brukernavn: Studentnummeret ditt i Studentweb.
  • Passord: 11-sifret fødselsnummer. Dersom du ikke har norsk fødselsnummer og er usikker på nummeret, kontakt studieadministrasjonen ved Barratt Due.

Det kan ta litt tid før FEIDE-konto aktiveres (ca. 15 min). 

 

Glemt passord til FEIDE?

Opprett nytt passord her: https://feide.barrattdue.no/feidepw/Student/Activate?recover-submit=Activate+account+%2F+Forgot+password&token=

 

 

Last ned Studentbevis-appen fra din app-butikk (Leverandør Computas): App Store (iOS) eller Google Play (Android)

  • Åpne appen
  • Velg lærested Barratt Due
  • Logg inn med FEIDE-brukernavn og -passord
  • Les samtykkeerklæringen og aksepter (appen kan kun benyttes hvis du gir ditt samtykke)
  • Les vilkårene og godkjenn (appen kan kun benyttes hvis du godkjennes vilkårene)

Dersom du har betalt semesteravgift og semesterregistrert deg, vil dette vises i en grønn boks nederst på siden. 

Bilde til adgangskort tas i oppstartsuken, mer informasjon om dette gis på informasjonsmøte mandag 22. august.

For mer informasjon om Studentbevis-appen, klikk her.

BDM-epost

Din epostadresse er: fornavn.etternavn@student.bdm.no

Instrukser for å aktivere din studentepost:

 

Office365
Office365 gir deg som student tilgang til Microsoft Office-programmer. Din lisens dekker online versjon av Office-pakken: Word, Excel, OneNote m.m og lagring i OneDrive.

  • Logg på Office 365
  • Brukernavn: din student-epost
  • Passord: samme passord som e-post.
  •  

Totrinnspålogging 

Det er satt opp standard med totrinnspålogging, det vil si at man må bruke enten sms eller en mobilapp i tillegg til passord for å få logget seg inn. I standard oppsett vil man få SMS, men Braathe anbefaler at man setter opp app på telefon: se veiledning her

Barratt Due musikkinstitutt bruker ASIMUT som romreservasjons- og timeplanverktøy. I Asimut finner du oversikt over gruppe-og klasseromundervisning, individuell undervisning og prøveplaner for BDM prosjekter. I tillegg kan du bruke Asimut til å reservere rom til egenøving. 

Du kan enkelt abonnere på din personlige timeplan slik at denne alltid er tilgjengelig og oppdatert på telefonen. 

 

Logg deg inn på Asimut og bli kjent med din timeplan:

  • Brukernavn: Din epostadresse
  • Førstegangsinnlogging: Trykk på «change or reset password» og skriv inn din epostadresse
  • Følg anvisninger i eposten du mottar.

Nb. Ved studiestart byttes din private epostadresse ut med student@bdm- epost.

For mer informasjon om Asimut, klikk her

  • SiO
    Som student ved HBD kan du benytte deg av SiOs tjenester: studentboliger, studentbarnehager, treningssentre, kafeer og kaffebarer, kurs, helsetjenester, rådgivningstjeneste og karriereveiledningstjeneste. Du finner mer informasjon om de ulike tilbudene her: sio.no
  • Bibliotekstjeneste
    Biblioteket ved NMH utsteder lånekort til BDM-studenter som viser studentbevis. BDM-studenten får tilgang til biblioteket ved framvisning av studentbevis til resepsjonen i 1. etasje. Omvisning av biblioteket arrangeres oppstartsuken – bli med!
  • Studentgruppen på Facebook
    Meld deg inn i studentenes Facebook-gruppe: «Studenter ved Barratt Due»
  • Reservere øvingsrom i ASIMUT
    NB. Øvingsrom i Norabakken krever aktivt adgangskort. Før du mottar adgangskort, reserver rom i Lyder Sagens gate innenfor resepsjonens åpningstider 09:00 – 19:00.
  • Behov for tilrettelegging?
    Studenter med behov for tilrettelagt studieforløp bes kontakte studieadministrasjonen. 
  • «Plukk & mix for musikkstudenter«, tilbud fra Oslo Filharmoni (OFO)
    Musikkstudenter kan kjøpe inntil to billetter per konsert til alle OFOs konserter til kr. 100,- per billett, dersom du kjøper billetter til minimum 6 konserter samlet.

    Plukk & mix for musikkstudenter kan kjøpes via Oslo-Filharmoniens nettsider: https://ofo.no/no/abonnement/musikkstudenter

    I år spanderer også OFO billettene til sesongåpningskonserten 25/8-22 hvis denne inngår i Plukk & mix’en
    PS: Studiebevis må medbringes ved kjøp og på konsert

Bilde og videoopptak
Barratt Due musikkinstitutt (BDM) ønsker å synliggjøre sine aktiviteter og arrangementer gjennom video, lyd og bilde, dette både som en del av ekstern markedsføring av våre tilbud, som intern-informasjon i våre informasjonskanaler (barrattdue.no, intranett m.m.), og synliggjøring på sosiale medier.

Samtykke
Etter Personvernforordningen art. 6.1.a, er det krav om innhenting av samtykke for registrering, lagring og utlevering av personopplysninger.  

Vi ber derfor om at du fyller ut samtykkeskjema på vår hjemmeside.

For henvendelser angående ditt studie og undervisning, kontakt studieadministrasjonen ved HBD: studieadmin@bdm.no

Dersom du har spørsmål tilknyttet studiehverdagen og fadderuken, kontakt studentutvalget: studentutvalget@bdm.no