Hovedsponsor

Studiestart

Velkommen til studiestart ved Høyskolen Barratt Due!

Sjekkliste før studiestart

Semesterregistrering

Hvert semester må du semesterregistrere deg og betale semesteravgift (SiO avgift) i Studenweb. Dette innebærer at du bekrefter din utdanningsplan for gjeldende semester og aktiverer din studentstatus.

Du mister studieretten dersom du ikke har betalt og semesterregistrert deg innen fristen.

  • Høstsemesteret åpner for registrering 22. juni, frist 1. september.
  • Vårsemesteret åpner for registrering 1. desember, frist 1. februar.

 

Slik semesterregistrerer du deg:

  • Start registreringen ved å logge inn på StudentWeb, klikk her
  • Logg inn ved bruk av FEIDE-konto, fødselsnummer og PIN-kode, eller ID-porten (en sikker innloggingsløsing med elektronisk ID fra MinID og BankID).
  • Kontroller at kontaktinformasjon er korrekt
  • Betal semesteravgift (SiO avgift), faktura finner du i fane «betalinger».

 

Utbetalingsvilkår Lånekassen:
Betalt semesteravgift og semesterregistrering er en forutsetning for å få utbetalt lån fra Lånekassen. For mer informasjon om utbetalingsvilkårene, logg inn på Dine sider.  

 

Studieavgift

Faktura for studieavgift vil bli sendt til din epost ved studiestart, frist for betaling er 15. september. Viser til de ulike studieprogrammene for mer informasjon

Adgangskortet gir deg tilgang til BDM bygninger og øvingsrom. Kortet brukes også for kopiering/utskrift fra BDM printere. 

Hvordan skaffe adgangskort?

Alle nye studenter får utlevert et adgangskort ved studiestart. Bilde til adgangskort tas på informasjonsmøte tirsdag 22. august.

Aktiverer din Feide-konto her: https://feide.barrattdue.no/feidepw/

  • Velg student og aktiver konto
  • Brukernavn: Studentnummeret ditt i Studentweb.
  • Passord: 11-sifret fødselsnummer. Dersom du ikke har norsk fødselsnummer og er usikker på nummeret, kontakt studieadministrasjonen ved Barratt Due.

Det kan ta litt tid før FEIDE-konto aktiveres (ca. 15 min). 

 

Glemt passord til FEIDE?

Opprett nytt passord her: https://feide.barrattdue.no/feidepw/Student/Activate?recover-submit=Activate+account+%2F+Forgot+password&token=

 

 

Last ned Studentbevis-appen fra din app-butikk (Leverandør Computas): App Store (iOS) eller Google Play (Android)

  • Åpne appen
  • Velg lærested Barratt Due
  • Logg inn med FEIDE-brukernavn og -passord
  • Les samtykkeerklæringen og aksepter (appen kan kun benyttes hvis du gir ditt samtykke)
  • Les vilkårene og godkjenn (appen kan kun benyttes hvis du godkjennes vilkårene)

Dersom du har betalt semesteravgift og semesterregistrert deg, vil dette vises i en grønn boks nederst på siden. 

Bilde til adgangskort tas på informasjonsmøte tirsdag 22. august.

For mer informasjon om Studentbevis-appen, klikk her.

BDM e-post

Din epostadresse er: fornavn.etternavn@student.bdm.no

Instrukser for å aktivere din student e-post:

 

Office365
Office365 gir deg som student tilgang til Microsoft Office-programmer. Din lisens dekker online versjon av Office-pakken: Word, Excel, OneNote m.m og lagring i OneDrive.

  • Logg på Office 365
  • Brukernavn: din student-epost
  • Passord: samme passord som e-post.

Totrinnspålogging 

Det er satt opp standard med totrinnspålogging, det vil si at man må bruke enten sms eller en mobilapp i tillegg til passord for å få logget seg inn. I standard oppsett vil man få SMS, men Braathe anbefaler at man setter opp app på telefon: se veiledning her

Barratt Due musikkinstitutt bruker ASIMUT som romreservasjons- og timeplanverktøy. I Asimut finner du oversikt over gruppe-og klasseromundervisning, individuell undervisning og prøveplaner for BDM prosjekter. I tillegg kan du bruke Asimut til å reservere rom til egenøving. 

Du kan enkelt abonnere på din personlige timeplan slik at denne alltid er tilgjengelig og oppdatert på telefonen. 

 

Ny i Asimut?

Logg deg inn på Asimut og bli kjent med din timeplan:

  • Brukernavn: fornavn.etternavn
  • Førstegangsinnlogging: Trykk på «change or reset password»
  • Følg anvisninger i e-posten du mottar.

Nb. Ved studiestart byttes din private epostadresse ut med student@bdm- epost.

 

Få timeplanen i kalenderen på din mobil!

Instruks for hvordan abonnere på kalenderen i Asimut, klikk her

For mer informasjon om Asimut, klikk her

  • SiO
    Som student ved HBD kan du benytte deg av SiOs tjenester: studentboliger, studentbarnehager, treningssentre, kafeer og kaffebarer, kurs, helsetjenester, rådgivningstjeneste og karriereveiledningstjeneste. Du finner mer informasjon om de ulike tilbudene her: sio.no
  • Bibliotekstjeneste
    Biblioteket ved NMH utsteder lånekort til BDM-studenter som viser studentbevis. BDM-studenten får tilgang til biblioteket ved framvisning av studentbevis til resepsjonen i 1. etasje. Omvisning av biblioteket arrangeres oppstartsuken – bli med!
  • Studentgruppen på Facebook
    Meld deg inn i studentenes Facebook-gruppe: «Studenter ved Barratt Due»
  • Reservere øvingsrom i ASIMUT
    NB. Øvingsrom i Norabakken krever aktivt adgangskort. Før du mottar adgangskort, reserver rom i Lyder Sagens gate innenfor resepsjonens åpningstider 09:00 – 19:00.
  • Behov for tilrettelegging?
    Studenter med behov for tilrettelagt studieforløp bes kontakte studieadministrasjonen. 
  • «Plukk & mix for musikkstudenter«, tilbud fra Oslo Filharmoni (OFO)
    Musikkstudenter kan kjøpe inntil to billetter per konsert til alle OFOs konserter til kr. 100,- per billett, dersom du kjøper billetter til minimum 6 konserter samlet.

    Plukk & mix for musikkstudenter kan kjøpes via Oslo-Filharmoniens nettsider: https://ofo.no/no/abonnement/musikkstudenter

    PS: Studiebevis må medbringes ved kjøp og på konsert

For henvendelser angående ditt studie og undervisning, kontakt studieadministrasjonen ved HBD: studieadmin@bdm.no

Dersom du har spørsmål tilknyttet studiehverdagen og fadderuken, kontakt studentutvalget: studentutvalget@bdm.no